fredag 3 oktober 2008

Bisarrt

Hahahaha! För första gången skickar jag ett blogginlägg sittandes på toa. Snacka om fördel att ha en bärbar dator, riktigt jättebekvämt faktiskt. Jag skulle ju i och för sig lika gärna kunna skicka inlägget från mobilen, men det känns inte lika kul. Därför sitter jag nu här i stället med datorn stående på smutstvättkorgen.. Riktigt praktiskt faktiskt, man kan sitta och styra lutningen på datorn med fötterna.. Sheeeet alltså! Detta kommer nog faktiskt bli en återkommande grej.. =) Först hade jag tänkt lägga in en bild på mig, men det känns som det kan kanske bli lite stötande.. Eller stötande och stötande, jag har ju inte direkt något att skämmas för men ändå. Haha!

Annars idag så har en jobbarkompis varit här och hjälpt mig att kryptera vårat internet på datorerna.. Kanske inte så smart att ha det öppet för alla grannar. Men numera så är det alltså stängt och låst så att säga, känns tryggt. Jonas försökte även skapa ett nätverk mellan mina datorer men det gick inte lika bra om man säger så. Det hade varit skönt, att kunna komma åt mina hårddiskar från den datorn man sitter vid för tillfället. Men men, det kanske jag får koll på en annan dag. Jag vet inte, du kanske vet hur man gör? Jag ska tillägga att jag kör med Vista också. Men som sagt, vet du hur man gör ett hemnätverk med Vista så får du gärna säga till.

Ja, nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer här.. Challe smög precis in och tog ett kort på mig sittandes med datorn på toa.. Det kanske dyker upp här på bloggen lite senare, vem vet. Jag blev faktiskt ganska nöjd med bilden, det visar liksom att samhället vi lever i tar oss överallt. Eller ja, du kanske fattar.. Det blev lite invecklat nu!

Imorrn om det inte regnar ska jag nog ut och ta lite foton i naturen. Jag har planerat att kunna förstora ett sådant foto och sen kunna använda det som en tavla på väggen. Galen idé va? =) Nej, nu ska jag nog packa ihop och lämna toan faktiskt, känner att jag börjar få röda sittmärken på skinkorna och det är ju inte så snyggt. Ciao!

Inga kommentarer: