söndag 16 november 2008

Awesome

Det blev pizza igår, det kändes mest aktuellt just då. Igår tittade vi på Jeff Dunham´s "Christmas Special" också.. Han är så sjukt rolig med alla sina dockor! En av de bästa komikerna som jag sett till och med..

Lite senare igår ringde min informatör på Wighsnews och berättade för mig att det brann i en stuga i Steninge. Jag, min vana trogen, begav mig ut mot Steninge och stugan. Väl där ute kan man ju säga att det brann.. Det var ingen liten stuga heller, snarare ett mindre boningshus. När jag gående var på väg ner mot stugan mötte jag Niclas Henrikzon (fotograf på Kvällsposten/Expressen) och hejade till på han. Det är alltid lite bittert när man ser en annan fotograf på plats. Då vet man att det kommer bli tuffare att sälja bilden till en tidning. Som tur var fanns inte Hallandsposten på plats, dom brukar alltid göra det. När jag var klar med bilderna satte jag mig i bilen och publicerade bilderna på min hemsida och skickade de till Wighsnews också. Jag skickade även ett mail om att bilderna fanns på min hemsida till Göteborgsposten och Hallandsposten. Det brukar ge utdelning ibland.. Denna gången så var det HP som nappade och köpte en bild. Vill du beskåda bilden får du besöka www.hallandsposten.se, just nu ligger den som första artikel där. Har man tur kanske den även är med i morgondagens tidning, vem vet! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

ojoj.. bara hoppas på framsidan imon då! (: